Biedronki

Domowe Przedszkole 06-10.kwietnia

 

Temat tygodnia

Święta Wielkanocne

 

załączniki pobrać można pod adresem

https://drive.google.com/open?id=1E1Eq8oJeipwDwwncu_uT7rNCu-U8mW9R

Dzień tygodnia/ temat dnia

Cele

Rodzaj aktywności

Pomoce dydaktyczne

Przebieg

Poniedziałek/

Tradycje i symbole wielkanocne



-zapoznanie z tradycją i obrzędowością Świąt Wielkanocnych w środowisku rodzinnym: wdrażanie do świata wartości

-zna charakterystyczne elementy związane ze świętami wielkanocnymi

-rozwijanie logicznego myślenia

 

-rozwijanie mowy

i myślenia

-plastyczna

  • tekst opowiadania

  • kolorowe kartki

  • ozdoby, klej, bibuła

 

Część I

1.Powitanie.

W rytm muzyki dziecko porusza się i wydaje dźwięki zwierząt wielkanocnych (można wykorzystać do tego obrazki), np. zajączki kicają, baranki się kłaniają, kurczaczki machają, pisanki się obracają.

2.”Bajka wielkanocna” - A. Galicy - słuchanie opowiadania czytanego przez rodzica (załącznik nr 1)

3.Rozmowa na temat opowiadania:

-Co robiło słonko?

-Kogo obudziło jako piersze, drugie...?

-Dlaczego słonko budziło bazie, kurczaczka, zajączka i baranka?

-Jakie święta zblliżają się do nas wielkimi krokami?

Część II

1.Robienie kartki wielkanocnej.

Potrzebujemy bloku kolorowego papieru technicznego i bibułki, kleju plastycznego oraz dowolnych akcesoriów, które można wykorzystać do ozdobienia kartki. Warto namówić dzieci, aby same naszkicowały zwierzątka wielkanocne na kolorowych kartonikach i wycięły je albo skorzystać z gotowych szablonów. 

2. Zachęcamy do pochwalenia się kartkami wielkanocnymi :)

Wtorek/ Wielkannocny koszyczek

-wymienia czynności wykonywane przed świętami

-nazywa produkty z koszyczka wielkanocnego

-rowijanie mowy i myślenia

-fizyczna

-tekst wiersza

Część I

1.Powitanie

Zabawa ruchowo – naśladowcza „Przedświąteczne porządki”. Dzieci poruszają się w rytm dowolnej muzyki. Podczas pauzy w muzyce naśladują czynności, o których mówi rodzic, np. odkurzamy dywan, wycieramy kurze, podlewamy kwiaty, myjemy okna.

2.”Legenda o białym baranku” U. Pukała – zapoznanie z wierszem (załącznik nr 2).

3.Wielkanocny koszyczek” – rozmowa na temat produktów, które należy włożyć do koszyczka inspirowana wysłuchanym wierszem.

4.Wyjaśnienie dzieciom przez rodzica znaczenie symboli wielkanocnych

(załącznik nr 3).

Część II

-Ćwiczenie dużych grup mięśniowych Wysoko-nisko.

Dzieci stoją w rozsypce, na hasło:Wysoko, wspinają się na palce, wyciągają do góry ręcę i poruszają palcami – szukają wielkanocnego koszyka na szafie. Na hasło:Nisko, przykucają i naśladują rękami czyszczenie obuwia przed świętami.

-Ćwiecznie tułowia Ciężkie i lekkie siatki.

Dzieci robią przedświąteczne zakupy – idą lekko, z pustymi siatkami, a potem niosą ciężkie siatki z zakupami – pochylają się do przodu, uginają nogi i naśladują dźwiganie ciężkich zakupów.

-Skoki – zajączki wielkanocne.

Dzieci – zajączki -poruszają się skokami (na ugiętych nogach), ręcę trzymają przy głowie, pokazując uszy zajączków.

-Zabawa uspokajająca – Świąteczny spacer.

Dzieci idą po obwodzie koła, rytmicznie powtarzając tekst: Na spacerek wychodzimy, by odwiedzić swe rodziny!

Środa/ Pisanki Wielkanocne

-zapoznanie ze zwyczajem wykonywania pisanek

-pozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej

-rozwijanie mowy i myślenia

-plastyka

-tekst wiersza

-szalbon wielkanocnego jajka

-plastelina

-farba

-masa solna

-cekiny

-wstążki

-klej

Część I

1.Powitanie.

Witamy się różnymi częściami ciała, np. stopą, głową, uchem, nosem, palcem.

2.Słuchanie wiersza „Wkrótce Wielkanoc”.

Na Wielkanocnym stole jest kolorowo i świątecznie.

Zielone wstążki owsa otaczają pisanki bajeczne.

Słodki, cukrowy baranek, obok pama nadęta, baby dobrze polukrowane – stół zaprasza na święta!

3.Nawiązanie rozmowy o zwyczaju wielkanocnym jakim jest malowanie jajek. Wypowiedzi dzieci o tym jakie kolorowy pojawiają się na świątecznym stole.

 

Część II

Wielkanocne jajo – wyklejanie szablonu jajka dowolną formą, np. plasteliną, kolorową masą solną, cekinami, itp.

(załącznik nr 4).

2. Zachęcamy do pokazania zdjęć prac na naszej grupie :)

Czwartek/ Liczymy jajka

-rozwijanie umiejętności liczenia

-matematyczna

-pobrać załączniki z zadaniami matematycznymi

Część I

1.Powitanie.

Zabawa ruchowa rozwijająca szybką rekację na sygnał – Kurcząta i jastrząb. Dzieki kurczątka poruszają się swobodnie po dywanie. Na hasło: Uwaga jastrząb! Jak najszybciej uciekają na wyznaczone miejsce, gdzie jest bezpiecznie.

2.Zabawy matematyczne

-Rzuć dwiema kostkami i dodaj do siebie cyfry i pomaluj pisankę z odpowiednią liczną.

-Rzuć kostką – pomaluj pisankę z wylosowanym numerkiem.

(Załącznik – rzuć kostką)

3.Zabawa ruchowa z elementami liczenia :

-podskocz 3 razy

-tupnij 6 razy

-zaklaszcz 8 razy

 

Część II

Zabawy matematyczne

(załącznik nr 5, 6, 7)

Piątek/ Święta – biją dzwony

-Rozwijanie mowy

-rozwijanie wrażliwości muzycznej

-rozwijanie sprawności fizycznej

-muzyczna

-fizyczna

-piłka

-tekst piosenki „Święta – biją dzwony” (sł. i muz. K.Bożek-Gowik)

Część I

1.Powitanie.

Dzieci stoją w kole – rodzic rzuca do nich piłkę. Zadaniem dzieci jest ją złapać i odrzucić, podając słowo, które kojarzy się z wiosną.

2.Słuchanie piosenki „Święta – biją dzwony” (sł. i muz. K.Bożek-Gowik).

3.Rozmowa na temat tekstu piosenki, rozmowa o tradycjach, zwyczajach związanych ze świętami wielkanocnymi.

 

Część II

1.Ćwiczenia gimnastyczne (z wykorzystaniem metody W. Sherborne).

-Wirujący bączek-

dzieci ślizgają się w kółko na brzuchu, a następnie na plechach

-Chowamy się – w siadzie, przyciągają kolana, chowają głowy; rozprostowują się do pozycji leżącej

-Gorąca podłoga – biegają z wysokim podnoszeniem kolan

-Na szczudłach – chodzą na sztywnych nogach

-Ugniatamy podłogę – w leżeniu na plecach „wciskają” wszystkie części ciała w podłogę.

 

Pomoce:

Rzuć kostką - pisanki – grupa nauczycielka na facebooku

Załączniki pobrane z grupy nauczycielskiej na facebooku www.ja.nauczycielka.pl

 
 
 
 
realizacja: ARTEH Agencja InteraktywnaARTEH CMS