Pszczółki

Domowe Przedszkole 06-10.kwietnia

TEMAT TYGODNIA: WIELKANOC

Dzień tygodnia / temat dnia

Cele

Rodzaj aktywności

Potrzebne materiały (pomoce dydaktyczne)

Przebieg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

06/04

Poniedziałek

Na wielkanocnym stole

- wie jak należy udekorować stół wielkanocny

- słucha wiersza o świętach wielkanocnych

- dzieli wyrazy na sylaby

- prawidłowo posługuje się klejem

- reaguje na sygnał dźwiękowy

 

 

 

 

 

Aktywność językowa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aktywność plastyczna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komputer lub wydrukowane ilustracje

Zabawy i ćwiczenia poranne – zestaw 2.

I

1. Słuchanie wiersza pt.: Wielkanoc, Doroty Kossakowskiej

Na stole wielkanocnym jest bardzo kolorowo.

Kolorowo i smacznie i oczywiście zdrowo.

Mama upiekła mazurki, ciocia babkę zrobiła

A Hania ze swą siostrą baranka postawiła.

Baranek z cukru stoi pośród owsa młodego

Na stole się znalazło coś jeszcze bardzo pięknego.

Pisanki kolorowe zrobione przez rodzinę,

Mama, tata i babcia robili je przez godzinę.

Ala i siostra Hania też dzielnie pomagały.

Przygotowane pisanki w koszyczku układały.

Siedzi na nich kurczaczek, wygląda jak żółta kulka.

Jak promień słońca ciepłego, który się zakradł z podwórka.

Za chwilę mama przyniesie żurek z kiełbasą, sałatki,

Oraz roladę z szynki - ulubioną potrawę Beatki.

Wszyscy podzielą się święconką i złożą sobie życzenia.

Tradycja wielkanocna od wielu lat się nie zmienia.

2. Rozmowa na temat wiesza:

- Jak powinien wyglądać świąteczny stół?

- Co możemy zrobić, żeby u nas w domu było wyjątkowo i pięknie?

- Obejrzenie ilustracji przedstawiających wielkanocne potrawy

https://d-pt.ppstatic.pl/k/r/1/44/d8/5caf6e6a68a3f_p.jpg?1585673678

https://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/lrkk9kqTURBXy83NjRiN2ZlNmNhZjM3ZWE0OTlkY2U2MTlmYzkwMmE0My5qcGVnk5UDABzNA-fNAjGTBc0DFM0BvJMJpmYzOGE0NgaBoTAF/.webp

https://swidnica24.pl/wp-content/uploads/2019/04/marcinowice-14.04-2019-12-1_Darek-Nowaczy%C5%84ski-768x511.jpg

https://i.iplsc.com/jakie-potrawy-powinny-znalezc-sie-na-stole-wielkanocnym/00081OIJUKAS2YOJ-C123-F4.webp

3. Rozłożenie na dywanie różnych obrazków, dziecko ma za zadanie wybrać te obrazki, które przedstawiają przedmioty ze świątecznego stołu. Należy poprosić dziecko, aby klaszcząc w dłonie podzieliło nazwę przedmiotu z obrazka/wyraz na sylaby.

Z pierwszego linku należy wydrukować wszystkie obrazki:

http://przedszkolankowo.pl/2017/01/30/koszyczek-wielkanocny-prezentacja-multimedialna-plansze/

Z drugiego linku wybrać 4 obrazki dla zmyłki:

http://przedszkolankowo.pl/2017/01/27/jedzenie-zdrowe-czy-niezdrowe-plansze/

4. Zabawa ruchowa Kura i kurczątka” Dziecko chodzi, biega na paluszkach przy dźwiękach instrumentu np. grzechotki (lub łyżeczki uderzającej o miseczkę) Jest kurczątkiem, które chodzi po podwórku i woła pi, pi, pi. Gdy usłyszy dźwięk drugiego instrumentu (innego niż ten pierwszy) ucieka do rodziców, gdyż grozi mu niebezpieczeństwo, skrada się lis. Mama kura woła: ko, ko, ko... Dźwięki pierwszego instrumentu zachęcają kurczątko do ponownego wyjścia na spacer po podwórku. Zabawę powtarzamy kilka razy.

II

1. Podanie tematu pracy oraz wyjaśnienie sposobu jej wykonania:

„Wykonamy dziś wielkanocnego kurczaczka i baranka, Twoim zadaniem będzie wyklejenie tułowia baranka za pomocą kleju oraz kukurydzy i popcornu (można zastąpić papierowymi kuleczkami własnoręcznie wykonanymi lub wydzieranką lub innymi ziarenkami pasującymi kolorystycznie).

2. Wspólne wykonanie pracy plastycznej. Poniżej znajduje się link do strony z której można pobrać kontury zwierzaków do wydrukowania:

https://dzieciakiwdomu.pl/2017/04/wielkanocne-szablony-do-druku.html

3. Wykonanie ćwiczenia str 43.

https://drive.google.com/file/d/1P0JbVKeGkTE0Zmt0gDNOE3uYe6gtAKJq/view

07/04

Wtorek

Wielkanocne rachunki

- dziecko zna utwór muzyki poważnej

- bierze aktywny udział w zabawie muzycno-ruchowej

- improwizuje ruchowo utwór „Taniec kurcząr w skorupkach”

- przelicza elementy w zbiorach

- dokonuje działań matematycznych dodawania i odejmowania

 

 

 

 

 

 

 

Aktywność muzyczna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aktywność matematyczna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komputer, wydrukowane obrazki

Zabawy i ćwiczenia poranne – zestaw 2.

I

1. „Kurki trzy” – zabawa muzyczno-ruchowa.

Do zabawy potrzeba 3 osób jeśli to możliwe (jeśli nie to wystarczy rodzic i dziecko).

Dziecko/dzieci to kurki. Wszystkie chodzą po dywanie. Na melodię piosenki „Kurki trzy” – osoby biorące udział w zabawie ustawiają się w szeregu, chodzą i śpiewają piosenkę. Kiedy melodia przestaje grać wszystkie osoby chodzą osobno.

Link do piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=WSBUwpV6qnk

Tekst piosenki:

Wyszły w pole kurki trzy i gęsiego sobie szły. /2x

Pierwsza przodem, w środku druga, trzecia z tyłu oczkiem mruga.

I tak sobie kurki trzy raz dwa! raz dwa! W pole szły.

Wyszło w pole kurek pięć i na ziarnka miało chęć /2x

Pierwsza przodem za nią druga trzecia, czwarta oczkiem mruga piąta z tyłu gdacze

tak mam na ziarnka wielki smak.

Wyszło w pole kurek sześć bo ziarenka chciało jeść /2x

Idą kurki droga pusta a na końcu kurka szósta idzie w pole kurek sześć będą zaraz ziarnka jeść.

2. Słuchanie utworu pt.: „Taniec kurcząt w skorupkach” Modesta Musorgskiego.

Link do utworu:

https://www.youtube.com/watch?v=e2ziz9Z6G84

  • Jaki nastrój miała melodia?

  • Czy podobała Ci się melodia?

3. Zabawa „Kura i kurczęta”.

Rodzic jest kurą, dziecko/ dzieci są kurczakami. Kurczaki spacerują w rytm melodii („Taniec kurcząt w skorupkach”). Na przerwę w muzyce kurczaki gromadzą się obok swojej mamy kury. Jeśli jest więcej dorosłych mogą oni odegrać rolę pozostałych kur i w czasie przerwania muzyki uciekają do kurnika.

4. Improwizacje muzyczno-ruchowe do utworu pt: „Taniec kurcząt w skorupkach”.

Dzieci mogą według własnej inwencji twórczej np. machać skrzydełkami /rękoma/, obracać się wokół własnej osi, dobierać się w pary, mówić pi ,pi, pi itp./II

1. Zagadka:

Święta! Święta nadeszły!

Wstawajmy! Już rano!

Podzielimy się jajeczkiem,

bo dziś przecież... /Wielkanoc/

2. Rozmowa na temat: „Z czym kojarzy się Wielkanoc?”

Obejrzenie wczorajszych obrazków stołu wielkanocnego - rozmowa na temat symboli świąt: baba wielkanocna, pisanki, baranek, kurczaczek, palma, mazurek. (Na obrazkach wyjaśniono znaczenie symboli) Podział wyrazu „Wielkanoc” na sylaby, układanie zdań ze słowami będącymi , symbolami świąt, przeliczanie słów w zdaniu.

Np. Zrobimy baranka z masła. - 4 słowa

3. „Pisanki”- zabawa matematyczna.

Liczenie i ustalanie, ile jest razem – Umieszczamy sylwety pisanek na blacie a dziecko dokłada i przelicza:

- układamy 3 pisanki i dokładamy jeszcze 1. Policz ile jest razem?

- układamy 5 pisanek i dokładamy jeszcze 2. Policz ile jest razem?

- układamy 6 pisanek i dokładamy jeszcze 1. Policz ile jest razem? Itd.

Link do obrazków (wydrukować i wyciąć, lub zrobić własnoręcznie):

https://image.freepik.com/free-vector/hand-drawn-easter-day-egg-collection_23-2148466526.jpg

https://image.freepik.com/free-vector/hand-drawn-easter-day-egg-collection_23-2148100896.jpg

https://image.freepik.com/free-vector/colorful-easter-eggs-collection_23-2148071489.jpg

4. Zabawa ruchowa „Kura i kurczątka” Dziecko chodzi, biega na paluszkach przy dźwiękach instrumentu np. grzechotki (lub łyżeczki uderzającej o miseczkę) Jest kurczątkiem, które chodzi po podwórku i woła pi, pi, pi. Gdy usłyszy dźwięk drugiego instrumentu (innego niż ten pierwszy) ucieka do rodziców, gdyż grozi mu niebezpieczeństwo, skrada się lis. Mama kura woła: ko, ko, ko... Dźwięki pierwszego instrumentu zachęcają kurczątko do ponownego wyjścia na spacer po podwórku. Zabawę powtarzamy kilka razy.

5. Wykonanie ćwiczenia str 44.

https://drive.google.com/file/d/1P0JbVKeGkTE0Zmt0gDNOE3uYe6gtAKJq/view

08/04

Środa

Zasiali górale owies

- rozpoznaje i nazywa przedstawione zboża

- wykonuje prace podczas założenia holowi owsa

- wie skąd bierze się chleb

- zna produkty zbożowe

- prawidłowo wykonuje ćwiczenia gimnastyczne

 

 

 

 

 

 

 

Aktywność plastyczna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aktywność ruchowa

Komputer, nasiona owsa, ziemia, małe kubeczku po jogurtach lub doniczki, woda, obrazki, krepina, przedmioty symbolizujące ogon (paski papieru, sznurówki), piłeczka, paski krepiny

Zabawy i ćwiczenia poranne – zestaw 2.

I

1. „Jakie to zboże?” – rozpoznawanie i nazywanie zbóż na podstawie okazów lub ilustracji. Porównywanie wyglądu.

Link do obrazka ze zbożem – kłosy i ziarna:

http://naogrodowej.pl/wp-content/uploads/2012/08/185.jpg

Link z obrazkami i pomocnym opisem dla rodziców:

http://naogrodowej.pl/czy-wiesz-jakie-to-zboze/#prettyPhoto

2. „W którym produkcie, który mamy w domu ukryło się zboże?” – wypowiedzi dziecka. Oglądanie obrazków przedstawiających produkty zawierające zboże.

http://www.odzywianie.info.pl/img/stories/arts/_665x/kawa-zbozowa-wlasciwosci-rodzaje-i-wplyw-na-zdrowie.jpg

https://wit-pol.com.pl/site_witpol/wp-content/uploads/2017/01/Wafle-zbo%C5%BCowe-ry%C5%BCowe-z-amarantusem3.jpg

https://dietetycy.org.pl/wp-content/uploads/2018/08/71765019_s.jpg

https://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/RjOktkpTURBXy9hNTZmZDY2MWI4Y2JhZWUxMjRiMDg4YzMwODgwNGQ1ZS5qcGeTlQMAI80D580CMZMFzQMUzQG8lQfZMi9wdWxzY21zL01EQV8vMTQwYjFjZmU3ZjBhYzUyZWRjMDEwZDcwOTc4ZTg0YmUucG5nAMIA

https://treningbiegacza.pl/wp-content/uploads/media-library/czym-zastapic-chleb-zamienniki-pieczywa-01-696x385.jpg

https://bi.im-g.pl/im/97/da/10/z17673623V,Ryz-i-makaron-moga-miec-nawet-o-polowe-mniej-kalor.jpg

Skąd się bierze chleb?:

https://i.pinimg.com/originals/de/2b/c4/de2bc4f7d33f20b67d46ab36c4101095.jpg

3. „Co jest potrzebne roślinom do życia?” – odpowiedź na pytanie:

• Podłoże (ziemia)

• Słońce,

• Woda

4. „Zakładamy hodowlę owsa” - Wyjaśniamy dziecku, jak należy zasiać owies, dziecko samodzielnie zakłada hodowlę owsa. Mówimy również, że owies stawiany na stole wielkanocnym należy do tradycji i jest jednym z symboli. Każde ziarenko, wsadzone do ziemi otrzymuje nowe życie.

Link do ciekawego przykładu:

https://leblogdemarielouise.files.wordpress.com/2015/04/oeufs-de-pc3a2ques-en-herbe-le-blog-de-marie-louise.png?w=663

Praca dziecka - sianie owsa w kubeczkach po jogurtach.

• Sypanie ziemi w doniczkę lub kubeczek po jogurcie,

• Rozłożenie nasion owsa,

• Przysypanie ziemią,

• Ustawienie w miejscu słonecznym,

• Podlanie.

• Dla chętnych wykonanie i umieszczenie ozdobnego patyczka z pisanką w kubeczku z nasionami.

5. Wspólne porządkowanie miejsca pracy.

6. „Podlewamy kwiatki” – zabawa ruchowa.

Rodzic jest ogrodnikiem, dziecko to nasionko. Ogrodnik wchodzi i sieje kwiatki do ziemi. Dzieci przykucają chyląc głowy do kolan. Gdy ogrodnik w promieniach słońca podlewa nasionka, dzieci dotknięte promykiem (dotykanie po główce opuszkami palców) i podlane wodą wstają powoli, unoszą ręce wysoko a następnie rozkładają je kołysząc się w rytm muzyki. Zabawę powtarzamy kilka razy.

Link do piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=YTSdJWtNtyM

 II Zabawy i ćwiczenia gimnastyczne – zestaw 2.

1. „Lisie ogonki” - wkładamy sobie ogonki z tyłu za spodnie, przemieszczamy się swobodnie. Na sygnał: start próbujemy zabrać jak najwięcej ogonów innym osobom, pilnując przy tym własnego. Jeśli w zabawie uczestniczą tylko 2 osoby wtedy bawimy się na czas, kto komu zabierze pierwszy ogon. Nie można stracić własnego ogona.

2. Dziecko bierze małą piłeczkę (np. tenisową) i przechodzi do ćwiczeń, każde ćwiczenie powtarzamy 10 razy:

- Przekładamy piłkę z ręki do ręki z przodu i z tyłu,

- Przekładamy piłkę z ręki do ręki nisko za plecami i wysoko nad głową,

- Z postawy zasadniczej unosimy raz prawą, raz lewą nogę i za każdym razem przekładamy piłkę pod kolanem,

- W siadzie podpartym o nogach ugiętych piłka leży między stopami. Dziecko chwyta piłkę delikatnie obiema stopami unosi ją w górę, następnie odkłada na podłogę.

- Ćwiczenie jak wyżej tylko po uniesieniu nóg w górę piłkę puszczamy.

3. W siadzie podpartym o nogach ugiętych między kostkami piłka.

Ruch: prostujemy i uginamy nogi w kolanach.

4. W siadzie rozkrocznym w prawej dłoni piłka.

Ruch:

- wykonujemy skłon tułowia do prawej nogi i staramy się za stopą prawej nogi przekazać piłkę z prawej ręki do lewej, nogi są wyprostowane podczas ćwiczenia,

- wyprost tułowia,

- wykonujemy skłon tułowia do lewej nogi i staramy się za stopą lewej nogi przekazać piłkę z lewej ręki do prawej, nogi są wyprostowane podczas ćwiczenia,

- wyprost tułowia.

Ćwiczenie powtarzamy kilkakrotnie.

5. Postawa rozkroczna piłka między kolanami, wykonujemy niskie podskoki, staramy się wykonać ćwiczenie bez upadku piłki.

6. Siadamy w parze z kawałkiem np. krepiny naprzeciwko siebie. Dotykamy kawałkiem krepiny twarzy osoby współćwiczącej: nosa, czoła, policzków, uszu itd.

09/04

Czwartek

Pisanki, kraszanki, jajka malowane

- odgaduje zagadki

- zna zwyczaje wielkanocne

- jest spostrzegawcze

- zna treść piosenki ”Zasiali górale…”

- tańczy i śpiewa do muzyki

- potrafi zatańczyć „Trojaka”

 

 

 

 

 

 

Aktywność językowa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aktywność muzyczna

Komputer, lub wydrukowane obrazki

Zabawy i ćwiczenia poranne – zestaw 2.

I

1. Rozwiązywanie zagadek.

Kura je zniosła, mama przyniosła,

ugotowała i dzieciom podała.

/jajko/

Choć zniosła ją bura kurka,

wygląda tak, jak laurka.

Tkwi w wielkanocnym koszyku,

święconce dodając szyku. /pisanka/

2.„Wielkanocne pisanki” – rozmowa kierowana na temat zwyczaju ozdabiania jajek.

PISANKA

https://miastodzieci.pl/wp-content/uploads/2010/03/Pisanka-woskiem-malowana.jpg

http://www.pisanki-art.pl/wp-content/uploads/2011/01/IMG_1244-1024x683.jpg

DRAPANKA

https://naludowo.pl/wp-content/uploads/2015/03/symbolika_jajka_jak_malowac_pisanki-960x500.jpg

https://d-pt.ppstatic.pl/kadry/k/r/1/cb/bc/5aba0ae9ef2bd_o,size,640x400,q,71,h,2db547.jpg

KRASZANKA

https://bi.im-g.pl/im/f5/86/17/z24669429Q,Naturalne-barwniki-do-jajek-znajdziesz-bez-trudu-w.jpg

https://www.ala-carte.pl/images/R_603_1363618827.jpg

RÓŻNE SPOSOBY OZDABIANIA JAJEK

Pisanki – na skorupce gorącym, roztopionym woskiem rysuje się różne wzory, a następnie zanurza jajka w barwniku. Jako narzędzi do pisania używa się między innymi szpilek, igieł, słomek i drewienek lub nanosi proste elementy graficzne rozgrzanym końcem świecy. Pisanki są znane w regionie Białegostoku.

Kraszanki – (zwane też malowankami ) – jajka gotuje się w wywarze barwnym, dawniej uzyskiwanym wyłącznie ze składników naturalnych: brązowy: łupiny cebuli, czarny: łupiny orzecha włoskiego, żółty: kora młodej jabłoni lub kwiat nagietka, fioletowy: płatki kwiatu ciemnej malwy, zielony: pędy młodego żyta lub listki barwinka, różowy: sok z buraka.

Drapanki – powstają przez drapanie ostrym narzędziem ubarwionej powłoki jajka.

Oklejanki – (naklejanki) ozdabia się je skrawkami kolorowego, błyszczącego papieru, tkaniny, również nicią lub włóczką wełnianą.

Nalepianki – są bardzo znane w okolicach Łowicza i Krakowa. Powstają poprzez ozdabianie skorupki jajka różnobarwnymi wycinankami z papieru.

http://rozetabyewastopka.pl/index.php/2015/03/06/pisanki-kraszanki-malowanki/

3. „Nazwij wielkanocne jajka” – zabawa dydaktyczna. Na dywanie leżą obrazki pomalowanych jajek, zadaniem dziecka jest wybierać kolejno obrazki i nazwać sposób malowania jajka oraz wyjaśnić, w jaki sposób zostało ono zrobione.

4. „Jajeczka do koszyczka” – zabawa ruchowa.

Na dywanie układamy koło np. ze sznurka, dziecko wybiera obrazek, z jajkiem którym chce być np. kraszanką, porusza się swobodnie po pokoju, na sygnał: kraszanka! dziecko wskakuje do koła, czyli koszyczka. Jeśli sygnał to: pisanka! Dziecko nie może wejść do koszyczka.

II

1. Wysłuchanie piosenki „Zasiali górale owies”

https://www.youtube.com/watch?v=WV57FDY8tBs

Zwrócenie uwagi na rytm, tempo, wykonanie utworu.

Zasiali górale owies, owies,

Od końca do końca, tak jest, tak jest!

Zasiali górale żytko, żytko,

Od końca do końca wszystko, wszystko!

A mom ci ja mendelicek,

W domu dwa, w domu dwa!

U sąsiada śwarnych dziewuch

Gromada, gromada.

A mom ci ja trzy mendele,

W domu dwa, w domu dwa!

Żadna mi się nie podoba,

Tylko ta, tylko ta!

Zasiali górale owies, owies,

Od końca do końca, tak jest, tak jest!

Pożęli górale żytko, żytko,

Od końca do końca wszystko, wszystko.

A na polu góraleczek

Gromada, gromada,

Czemużeś się wydawała,

Kiejś młoda, kiejś młoda?

Czemużeś się wydawała,

Kiejś mała, kiejś mała?

Będzie z ciebie gospodyni

Niedbała, niedbała!

2. Rozmowa na temat piosenki

- Co zasiali górale? (żyto, owies)

- wyjaśnienie nieznanych słów

3. Improwizacja ruchowa do muzyki - staramy się dostosować ruchy do rytmu muzyki i rozgrzać wszystkie partie mięśniowe.

4. Przygotowanie dziecka do wykonania tańca. Próba wykonania kroków.

Zapoznanie z elementami tanecznymi: krok ze wznosem skrzyżnym nogi, bieg, podskoki zmienne, przytupnięcie. Ustawienie: kolumna trójkowa, chłopiec w środku, dwie dziewczynki po bokach, podanie rąk ugiętych w łokciach. Można przećwiczyć w pojedynkę.

https://www.youtube.com/watch?v=Q05r0qFKgm0

5. Wykonanie ćwiczenia str 42

https://drive.google.com/file/d/1P0JbVKeGkTE0Zmt0gDNOE3uYe6gtAKJq/view

10/04

Piątek

Ostatnie przygotowania do świąt

- odgaduje po dotyku przedmioty związane z Wielkanocą

- zna tradycje tych świąt

- mówi życzenia świąteczne

- jest spostrzegawcze

- jest sprawne ruchowo

- odpowiada na pytania

 

 

 

 

 

Aktywność językowa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aktywność ruchowa

Komputer, worek, przedmioty symbolizujące Wielkanoc, łyżki, plastikowe jaja

Zabawy i ćwiczenia poranne – zestaw 2.

I

1. Zabawa typu „Czarodziejski woreczek”.

Gromadzimy w worku przedmioty, które kojarzą się z Wielkanocą np.:koszyczek, jajka, baranek, zajączek. Dziecko wybiera w worku jeden przedmiot, rozpoznaje go po dotyku, a następnie wyjmuje z worka i pokazuje innym sprawdzając jednocześnie czy prawidłowo wykonał zadanie. Przedmioty wyjęte z worka dziecko ustawia na stoliku. Zadajemy dziecku pytanie:

- Z czym kojarzą Ci się te przedmioty?

2. Suchanie wiersza Kossakowskiej pt.: „Wielkanoc”.

Na stole wielkanocnym jest bardzo kolorowo.

Kolorowo i smacznie i oczywiście zdrowo.

Mama upiekła mazurki, ciocia babkę zrobiła

A Hania ze swą siostrą baranka postawiła.

Baranek z cukru stoi pośród owsa młodego

Na stole się znalazło coś jeszcze bardzo pięknego.

Pisanki kolorowe zrobione przez rodzinę,

Mama, tata i babcia robili je przez godzinę.

Ala i siostra Hania też dzielnie pomagały.

Przygotowane pisanki w koszyczku układały.

Siedzi na nich kurczaczek, wygląda jak żółta kulka.

Jak promień słońca ciepłego, który się zakradł z podwórka.

Za chwilę mama przyniesie żurek z kiełbasą, sałatki,

Oraz roladę z szynki - ulubioną potrawę Beatki.

Wszyscy podzielą się święconką i złożą sobie życzenia.

Tradycja wielkanocna od wielu lat się nie zmienia

3. Rozmowa na temat wiersza. Próby redagowania życzeń.

  • Jak wygląda wielkanocny stół?

  • Jakie potrawy się na nim znajdują?

  • Co wykonała cała rodzina i włożyła do koszyczka?

  • Jaka jest tradycja wielkanocna?

  • Czego życzylibyście sobie i innym przy wielkanocnym stole?

  • Próby redagowania życzeń przez dziecko

4. Zabawa ruchowa „Zajączki”.

Zabawę rozpoczyna rodzic, przykłada dłonie do swojej głowy i kiwając nimi (robi zajączka), mówi: zajączek numer jeden pozdrawia zajączka numer. Dwa, wywołany zajączek kiwa swoimi „uszami” i pozdrawia następnego (jeżeli jest więcej osób w domu, a jeśli nie to pozdrawia ponownie rodzica).

5. Wyścigi z jajem” – zabawa ruchowa.

Potrzebna będzie łyżka - drewniana lub zwykła, i plastikowe jajka. Wyznaczamy start i metę. Zadaniem każdego uczestnika (dzieci, rodzice, rodzina) jest przeniesienie jajka na łyżce w taki sposób, aby nie spadło. Żeby nieco utrudnić możemy zorganizować wyścig. Dziecko powinno starać się przez całą trasę trzymać wyprostowaną rękę.

6. Wykonanie ćwiczenia str 41

https://drive.google.com/file/d/1P0JbVKeGkTE0Zmt0gDNOE3uYe6gtAKJq/view

II

Zabawy i ćwiczenia gimnastyczne – zestaw 2. (patrz środa)

 

Zabawy i ćwiczenia poranne – zestaw 2.

Uważaj!” – zabawa ruchowa z elementem marszu.

Marsz po obwodzie koła, na gwizdek zmiana kierunku ruchu (częste zmiany).

Kura i kurczątka” - zabawa ruchowo – naśladowcza.

Dziecko ustawia się za rodzicem. Pierwsza osoba w rzędzie to kura, za nią podążają kurczątka. Kura porusza się w dowolny sposób (podskakuje, skacze na jednej nodze, itp.). Kurczątko porusza się w ten sam sposób.

Jajka do koszyka” – zabawa ruchowa orientacyjno – porządkowa.

Na dywanie rozłożone jest koło. Dziecko biegają, na sygnał: jajka do koszyka wskakuje do koła. Powtarzamy kilka razy.

 
 
 
 
realizacja: ARTEH Agencja InteraktywnaARTEH CMS