Stokrotki

Domowe Przedszkole 06-10.kwietnia

TEMAT TYGODNIA: Wielkanoc

 

Załączniki dostępne pod linkiem

https://drive.google.com/open?id=1-KBRC_1RRTTZFzwdozcYIR7RAtHBpjli

Dzień tygodnia / temat dnia

Cele

Rodzaj aktywności

Potrzebne materiały (pomoce dydaktyczne)

Przebieg

Poniedziałek /

WIELKANOCNE ZWYCZAJE

Dziecko:

-uważnie słucha wiersza

-wyróżnia symbole świąt Wielkanocnych wskazanych w wierszu

-opowiada czym dla niego są święta Wielkanocne

-ogląda odcinek “Domowego Przedszkola”- Świąteczne zwyczaje Wielkanoc

-poznaje zwyczaje wielkanocne

 

 

 

 

Językowo-literacka i słuchowa

 

 

 

Link do odcinka:

https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,swiateczne-zwyczaje-wielkanoc,43855

 

Wiersz- załącznik nr.1 „Kłótnia Wielkanocna”

,,Kłótnia wielkanocna” – rozmowa z dziećmi na podstawie wiersza i rekwizytów

wyróżnianie symboli świąt wielkanocnych. (baranek, palemka, kurczaczek, pisanki, jajko-jako symbol życia.)

Już niedługo święta – rozmowa z dziećmi na podstawie doświadczeń dzieci oraz ilustracji

Oglądanie jednego z odcinków Domowego Przedszkola – poznanie zwyczajów wielkanocnych ogólnopolskich i regionalnych.

 

Wtorek /

ZAJ ĄCZEK

Dziecko:

-wykonuje Wielkanocnego zajączka

-uczy się tekstu piosenki

 

 

 

 

 

 

 

Plastyczno-techniczna i grafomotoryczna

 

 

 

 

 

 

 

 

Muzyczno-ruchowa

 

Skarpetka, ryż, sznurek, wstążeczka. nożyczki, marker lub pisak, rolka taśmy

Instrukcja wykonania zajączka:

https://www.youtube.com/watch?v=wAVTm1nNFx8lub

https://www.youtube.com/watch?v=xFXkdhFwzqA



Link do piosenki „Zając”

https://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc

 

Tekst piosenki- Załącznik nr2 „Piosenka”

Zajączek- wykonanie dekoracji Wielkanocnej- postępowanie zgodnie z instrukcją w filmiku

Nauka piosenki z elementami ruchu

 

Środa /

Pisanki/Jajeczka

Dziecko:

 

-zwraca uwagę na prawidłowy chwyt ołówka, lub kredki

-wykonuje kartę pracy

-koloruje pisankę

-wycina pisankę

-poprawnie wykonuje zabawy ruchowe

 

 

 

 

 

 

 

Plastyczno-techniczna i grafomotoryczna

 

 

 

 

Muzyczno-Ruchowa

Karta pracy- Załącznik nr3 „Pisanka”

 

Ołówek, kredki, nożyczki

 

Piosenka „Zając”

 

Łyżka drewniana lub zwykła, jajko,

 

Kreda (lub coś z czego można utworzyć koło), upominki

Dziecko wykonuje zadanie: pisanie po śladzie, gdy skończy koloruje obrazek pisanki a następnie starannie je wycina.

PRZYPOMINAMY DZIECKU O POPRANYM CHWYCIE PISARSKIM

Taniec do piosenki „Zając”

Wyścigi zajęcy: dziecko (dzieci) wraz z rodzicem wybierają miejsce w który, rozpocznie oraz gdzie zakończy się wyścig.

Na hasło” start” skaczemy obunóż (jak zajączki), wygra ten kto pierwszy dotrze do mety.

Wyścig z jajem: Uwaga: żeby zminimalizować straty w jajkach, polecam sztuczne, lub prawdziwe ale ugotowane na twardo!

Wyznaczamy start i metę, prosimy dziecko żeby przeniosło jajko na łyżce w taki sposób, aby nie spadło. Żeby nie było tak łatwo i przyjemnie, możemy mierzyć czas, zorganizować wyścig, zaproponować konkretny sposób poruszania się, np. tyłem, bokiem, stopa za stopą, na kolanach, wielkimi krokami, na palcach, na piętach, na bokach stóp, dołożyć przeszkody na które nie wolno nadepnąć, zawiązać oczy, z jajkiem między kolanami itd. Dziecko powinno starać się przez całą trasę trzymać wyprostowaną rękę.

Turlanie jajek:Na dowolnej powierzchni kredą narysuj duże koło, a wewnątrz niego ułóż przeróżne, małe upominki: słodkości, maskotki, przybory artystyczne, breloczki, figurki itd.. Daj każdemu z dzieci gotowane na twardo jajko (najlepiej pisankę). Teraz muszą turlać po ziemi jajko i to, czego dotknie pisanka w kole jest dla dziecka!

Czwartek /

Wielkanocne liczenie



Dziecko:

-liczy w zakresie do 7

-rozwija kompetencje matematyczne

-stosuje pojęcia „więcej”, „mniej” i 'tyle samo”

-wykonuje pracę plastyczną

-rozwija motorykę małą

 

 

 

 

 

 

Matematyczna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Plastyczno-techniczna

Załącznik nr4- Pisanki do koszyka i kurczaków (najlepiej wydrukować więcej niż jedną kartkę)

Koszyk lub pudełko, kartki z cyframi od 1-7 lub więcej

Ilustracje kurczaczków- załącznik nr5-Kurczaki

papier techniczny – żółty, czerwony i czarny, klej, nożyce

 

Koszyk i pisanki :Przy koszyku kładziemy karteczkę z cyfrą, prosimy dzieci, żeby włożyły do niego tyle jajek ile wskazuje cyfra.

Kurczaczki i jajka: Kładziemy przed dziećmi daną liczbę kurczaczków i jajek, prosimy, żeby połączyły je w pary, pytamy czy każdy kurczaczek będzie miał swoje jajko. Kolejnym wariantem jest rozdzielanie pisanek po równo, żeby każdy kurczaczek dostał tyle samo jajek.

Zadania tekstowe (jeśli umiejętności dziecka na to pozwalają):

Zadanie 1 Zajączek miał w koszyczku 5 pisanek. 1 zaniósł kurczaczkowi, a 3 rozdał dzieciom. Ile zostało pisanek w koszyczku Zajączka?
Zadanie 2 Z jajek w kurniku wykluło się 7 kurczaczków. 5 kurczaczków wyruszyło razem z Zajączkiem roznosić wielkanocne koszyczki. Ile kurczaczków zostało w kurniku?

PRZY TYCH ZADANIASZ WYKORZYSTUJEMY LICZMANY (PISANKI ORAZ KURCZAKI)

Kurczak z pasków- Pięć złotych pasków kleimy na środku tworząc gwiazdę. Sklejamy ze sobą przeciwległe paski tworzą kulę. Doklejamy oczy, dziób, grzebień i nogi kurczaka.(Załącznik nr 6- praca plastyczna)

Piątek /

Koszyk Wielkanocny

Dziecko:

-uważnie ogląda bajkę

-odpowiada na pytania

-tańczy, rozwija motorykę dużą

-szykuje koszyk wielkanocny

-utrwala wiedzę o symbolach Świąt Wielkanocnych

Językowo-literacka i słuchowa

 

 

 

Społeczno-przyrodnicza

Link do bajki „Zou i Wielkanocny Królik”

https://www.youtube.com/watch?v=v7xSHuAnrFA

Oglądamy bajkę wraz dzieckiem, następnie możemy mu zadać kilka pytań:

-Kogo Zou chciał przyłapać?

-Gdzie Zou i Elzi szukali królika? (w trawie, za drzewem, oraz w szopie)

-Czym Zou i Elzi chcieli zachęcić królika do wspólnej zabawy?

-Ile było jajek w koszyku?

-Kim był Zac?

-Z kim Zou i Elzi pomylili Zac'a?

-Co Zou, Elzi oraz Zac znaleźli podczas zabawy w ogródku?

 

 

Taniec do piosenki „Zając”

 

Koszyczek Wielkanocny: Przygotowanie koszyczka wielkanocnego z mamą lub tatą, utrwalenie wiedzy o symbolach Świąt Wielkanocnych.

 
 
 
 
realizacja: ARTEH Agencja InteraktywnaARTEH CMS