Wesołe misie

Domowe Przedszkole 06-10. kwietnia

Kochane Misiaki, 

Drodzy Rodzice,

Z okazji nadchodzących Świąt Wielkanocnych,

mimo niesprzyjających okoliczności - 

składamy Wam najserdeczniejsze życzenia - wszelkiej pomyślności,

ale przede wszystkim zdrowia i wytrwałości,

abyśmy wkrótce się spotkali, pełni uśmiechu i radości.

 

Tęsknimy za Wami..

Wasze Panie Misiowe :)

WIELKANOCNE ZWYCZAJE

Wszystkie potrzebne materiały dydaktyczne -

opowiadanie, ilustracje, piosenki, wskazówki do zajęć plastycznych dostępne są pod linkiem https://drive.google.com/open?id=1C2x6RwXzsQVc5vUdoBIMk0GgziJgPsrw 

Zdjęcia skończonej pracy można wysłać na e-mail grupowy jacekiagatka.wesolemisie@gmail.com lub na naszą grupę na messangerze :)

Karty pracy na ten tydzień - strony 68-76 https://drive.google.com/open?id=1eF94wO6T4xm2EII3qStaUmqY4w8QZGgc 

Dzień tygodnia / temat dnia

Cele

Rodzaj aktywności

Potrzebne materiały (pomoce dydaktyczne)

Przebieg

Poniedziałek / Wielkanocny koszyczek

zapoznanie z wybranymi tradycjami Świąt Wielkanocnych; doskonalenie

kompetencji czytelniczych; rozwijanie umiejętności plastycznych

Mowa i myślenie

 

plastyczna

fiszki z kodem; rozsypanka sylabowa (załącznik1)

 

ilustracje historyjki obrazkowej (załącznik2)

 

sylwety dziesięciu jajek wyciętych z papieru

 

piosenka „Święta Wielkanocne” (załącznik mp3)

ilustracja wielkanocnego

koszyka (załącznik2)

 

kartoniki z obrazkami i podpisami – należy je poprzecinać osobno ilustracja i nazwa (załącznik2)

 

kartka format A3, ołówek, farby akwarelowe, pędzelek, kubeczek z wodą

Część I

Świąteczne dni – zabawa czytelnicza

Dziecko dobiera sylaby w kolorze odpowiadającym kodowi z jajek, a następnie z tych sylab układa wyrazy i próbuje odczytać nazwy. Zadaniem dziecka jest wypowiedź na temat otrzymanych nazw (z jakim wydarzeniem im się one kojarzą)

Święcimy pokarmy – rozwijanie umiejętności myślenia przyczynowo-skutkowego

Rozkładamy ilustracje losowo, a dziecko stara się je ułożyć chronologicznie. Nastąpienie omawia kolejne ilustracje, opisując wszystkie czynności wykonywane przez rodzinę. Zwracamy uwagę, aby starszaki budowały zdania złożone i opowiedziały całą historię na podstawie ilustracji.

Zając w kurniku” – zabawa matematyczna w ruchu

Układamy na środku pokoju dziesięć sylwet jaj i liczymy je wraz z dzieckiem. Na środek wychodzi jedna osoba, która „zostaje” zającem i skacze wokół jaj. Druga osoba maszeruje po pokoju, rytmicznie wypowiadając treść rymowanki Moniki Majewskiej„Zając w kurniku”:

Skacze zając po kurniku, nagle szybko znika.

Powiedz, ile jajek zabrał zajączek z kurnika.

Na ostatnie słowo osoba maszerująca zasłania oczy, a w tym czasie „zając” podkrada dowolną ilość jaj i ukrywa je pod koszulką. Na sygnał uczestnik odsłania oczy i stara się odpowiedzieć, ile jaj zniknęło, podskakuje jak zając. „Zając” może się zmieniać co jakiś czas i zabawa zaczyna się od nowa, na tych samych zasadach.

Święta Wielkanocne” – wysłuchanie piosenki

Zachęcamy dziecko, aby z uwagą wysłuchało piosenki i postarało się zapamiętać jak najwięcej produktów, które powinny się znaleźć w koszyczku wielkanocnym. Po wysłuchaniu utworu prosimy, aby dziecko wymieniło nazwy wszystkich produktów, które pamięta, a na koniec prezentujemy ilustrację przedstawiającą treść piosenki.

Święta Wielkanocne (sł. Anna Bomba, muz. Andrzej Zagajewski)

Ref. Święta Wielkanocne wiosną pachnące, z bukszpanem i barankiem, pisanką i zającem.

Co roku w Wielkanoc koszyczki stroimy i w Wielką Sobotę pokarmy święcimy.

W koszyczku wędlina, chlebek i jajeczko, i mały kurczaczek żółty jak słoneczko.

Słodziutki mazurek, cukrowy baranek, chrzan, sól oraz babka zrobiona przez mamę.

W niedzielę do stołu wspólnie zasiadamy, dzielimy się jajkiem, życzenia składamy.

Ref. Święta Wielkanocne… ×2

Część II Koszyczek wielkanocny – zabawa czytelnicza

Zadaniem dziecka jest połączenie podpisów z obrazkami z załącznika nr 2.

Mój koszyczek – rozwijanie umiejętności plastycznych

Dziecko rysuje ołówkiem na białym arkuszu koszyk, a w nim pokarmy, które powinno się w nim umieścić. Na koniec wypełnia białą powierzchnię farbami akwarelowymi.

Wtorek / Przygody wielkanocnego zająca

zapoznanie z zasadami bezpiecznej i radosnej zabawy; rozwijanie myślenia

przyczynowo-skutkowego; kształtowanie prawidłowej postawy i zachęcanie do aktywnego

udziału w zabawach i ćwiczeniach ruchowych

Mowa i myślenie

ruchowa

 

wierszyk „Zajączek”; jajko do oblewania wodą

 

historyjka obrazkowa (załącznik3)

 

mała piłka

 

 

 

 

 

 

 

piosenka „Easter Bunny Dance” (załącznik)

Część I

Zajączek wielkanocny – zabawa naśladowcza

Rodzic recytuje wierszyk, a dziecko wykonuje wymienione w treści utworu czynności. Na zakończenie (przy fragmencie: „Śmigus-dyngus – słychać krzyk! Psik, psik, psik! – zając znikł”) rodzic delikatnie oblewa dziecko wodą.

Zajączek (Magdalena Ledwoń)

Skacze zajączek polną dróżką. Tupie raz prawą, raz lewą nóżką.

Śmieszne jajeczko trzyma w swych łapkach. To nie jajeczko, ale sikawka!

Śmigus-dyngus! – słychać krzyk. Psik, psik, psik! – zając znikł.

Przygody wielkanocnego zająca – rozmowa kierowana

Rodzic prezentuje pierwszą ilustrację i prosi, aby dziecko opisały, co się na niej znajduje. Następnie dziecko opowiada, co jego zdaniem wydarzy się dalej. Kiedy wyczerpią się pomysły, rodzic pokazuje kolejną ilustrację. Dziecko analizuje, co się stało. Rodzic dopytuje: Dlaczego zając oblał wodą kolegę? Czy w lany poniedziałek można oblewać innych wodą z wiadra? Dlaczego nie powinno się tego robić? Jak myślisz, co było dalej? Dziecko przedstawia swoje propozycje, po czym rodzic prezentuje trzecią ilustrację. Dziecko opisuje, co się na niej znajduje. Rodzic zadaje pytania, np. Dlaczego zając leży w łóżku? Co spowodowało, że się rozchorował? Dlaczego zając trzymający marchewki ma spuszczone uszy i smutną minę? Czy Twoim zdaniem tradycja oblewania wodą jest zabawna? O co trzeba zadbać, aby dla wszystkich było to przyjemne? Na koniec pokazuje ostatnią ilustrację i wyjaśnia, że zajączki na szczęście się pogodziły i znalazły sposób na bezpieczną zabawę, oraz przypomina, aby w lany poniedziałek pamiętać o bezpieczeństwie.

Część II Przygotowania zajączków do świąt – rymowana gimnastyka

Rodzic recytuje rymowanki, demonstrując ćwiczenia, a dziecko powtarzają za nim tekst i wykonuje polecenie zgodnie z instrukcją. Każde ćwiczenie robimy kilka razy.

Zabawa orientacyjno-porządkowa. Spacerujemy po pokoju. Na sygnał wspinamy się na palcach i unosimy ręce.

Gdy Święta Wielkanocne się zbliżają,

zajączki w domu kurze wycierają.

Ćwiczenia tułowia – skręty. W siadzie skrzyżnym prawą ręką pocieramy lewą część ciała, a następnie lewą – prawą część, udając czyszczenie futerka.

Następnie czyszczą swoje futerka,

w prawo i w lewo każdy zając zerka.

Ćwiczenia dużych grup mięśniowych. Pochylamy się do przodu,

uginamy kolana i udajemy dźwiganie ciężkich siatek. Następnie prostujemy się i powtarzamy ćwiczenie.

Od rana ze sklepu z zakupami wracają,

ciężkie siatki w łapkach dźwigają.

Ćwiczenia mięśni grzbietu. Leżymy na brzuchu w parze naprzeciwko siebie. Unosimy głowę, ręce i toczymy do siebie piłkę („pisankę”).

W koszyczku jeszcze nie wszystko mają,

pisanki do siebie żwawo turlają.

Ćwiczenia skoczne. Uczestnicy skaczą w przysiadzie w różnych kierunkach. Co chwilę zatrzymują się i stają prosto (przysiad, palce wskazujące przy uszach) i uśmiechają się wesoło.

Kiedy już wszystko przygotowały,

skakały wesoło przez dzień cały.

Ćwiczenia tułowia w płaszczyźnie strzałkowej – skłony.

Wykonujemy ukłony z niskim pochyleniem tułowia.

Co chwilę goście przybywają,

zajączki w pas im się kłaniają.

Zabawa uspokajająca. Idziemy po kole. Spokojnie oddychamy, nabieramy powietrze nosem i wypuszczają ustami.

Na świąteczny spacer powychodziły,

wszystkich sąsiadów odwiedziły.

 

Dodatkowe propozycje w języku angielskim

Easter Bunny Dance – zabawa taneczna przy muzyce

Wyjaśniamy, kim jest Easter Bunny (czyt. ister bani). Prosimy dzieci, żeby zachowywały się tak jak zajączek wielkanocny – podając polecenia najpierw po angielsku, a później po polsku,

np. Let’s dance like the Easter Bunny; (czyt. lets dens lajk ister bani) – tańczmy jak zajączek wielkanocny

Let’s move like the Easter Bunny; (czyt. lets mułw lajk ister bani) – ruszajmy się jak zajączek wielkanocny

Jump backward; (czyt. dżamp bakłord) - odskakiwać do tyłu

Turn around. (czyt. tern erałnd) – okręcić się

Następnie dziecko słucha piosenki i naśladuje ruchy wykonywane przez rodzica

Easter Bunny Dance (sł. Agnieszka Dyniakowska, muz. Miłosz Konarski)

Let’s dance like the Easter Bunny (tańczmy jak zajączek wielkanocny)

przykładają dłonie do głowy, tworząc uszy

When the day is rainy or it’s sunny.(kiedy dzień jest deszczowy lub słoneczny)

poruszają palcami, imitując spadające krople deszczu, następnie unoszą ręce i kręcą dłońmi, tworząc słoneczka

Let’s move like the Easter Bunny. (ruszajmy się jak zajączek wielkanocny)

przykładają dłonie do głowy, tworząc uszy

Put your smile on, it will be funny. (załóż swój uśmiech, będzie zabawnie)

palcem rysują uśmiechy na swoich twarzach

Hop to the left, hop to the right.(skocz w lewo, skocz w prawo)

skaczą w lewo, skaczą w prawo

Hop, hop forward and turn around. (skocz do przodu i okręć się)

wykonują dwa podskoki do przodu i obracają się

Hop to the left, hop to the right.(skocz w lewo, skocz w prawo)

skaczą w lewo, skaczą w prawo

Hop, hop backward and turn around.(skocz do tyłu i okręć się)

wykonują dwa podskoki do tyłu, obracają się

Are you ready for some more? (gotowy na więcej?)

Here we go! (zaczynamy)

Let’s dance like the Easter Bunny

przykładają dłonie do głowy, tworząc uszy

When the day is rainy or it’s sunny.

poruszają palcami, imitując spadające krople deszczu, następnie unoszą ręce i kręcą dłońmi, tworząc słoneczka

Let’s move like the Easter Bunny.

przykładają dłonie do głowy, tworząc uszy

Make some noise now, it will be funny. (teraz zrób hałas, będzie zabawnie)

wykonują dowolny okrzyk

Put your arms up, put your arms down.(podnieś ręce do góry, opuść ręce w dół)

podnoszą ręce wysoko i opuszczają je

Clap your hands and turn around.(klaszcz w ręce i okręć się)

klaszczą trzy razy, obracają się

Stamp your feet, jump in the air.(tup stopami, podskocz w powietrze)

tupią i podskakują

Shake your body and hug your friend! (potrząsaj swoim ciałem i przytul przyjaciela)

potrząsają całym ciałem, a następnie przytulają dowolną osobę

Środa / Wielkanocne zamieszanie

wdrażanie do uważnego słuchania tekstu literackiego; zapoznanie z tradycją robienia pisanek; stwarzanie okazji do wykonania kartki świątecznej według instrukcji; zachęcanie do pielęgnowania tradycji wysyłania kartek do bliskich

Mowa i myślenie

plastyczna

ruchowa

Piosenka „Święta wielkanocne” (załącznik mp3)

 

wiersz „Kurka”

ilustracje zdobionych jajek

(załącznik 5)

 

kartoniki z obrazkami i cieniami (załącznik 5)

 

 

kolorowe kartki z bloku technicznego; białe kartki z bloku technicznego o 2 cm krótsze i węższe niż kolorowe; ołówek; nożyczki; klej; pomponiki

na nos; ruchome oczka;

I część

Gimnastyka z kurką – zabawa ruchowa do piosenki

Dziecko tańczy dowolnie do piosenki „Święta Wielkanocne”

Kurka” – wysłuchanie wiersza i rozmowa inspirowana jego treścią

Rodzic czyta wiersz „Kurka”, po czym inicjuje rozmowę. Przykładowe pytania: Dlaczego kurka była zdenerwowana? Jak wyglądały jajka? Jak myślicie, kto „ubrudził” jajka? O jakiej tradycji gospodyni opowiedziała kurce? Po omówieniu treści wiersza nauczyciel prezentuje zdjęcia jajek zdobionych w różny sposób, np. pisanek, kraszanek, drapanek, i krótko omawia, w jaki sposób powstały.

Kurka (Magdalena Ledwoń)

Macha kurka skrzydełkami: „Co się stało z jajeczkami?

Czy baranek, czy zajączek wziął jajeczka do swych rączek?

To nie jajka, to brudasy! Tu są plamy, a tam pasy.

Wzorki, łatki i zygzaki. Ja chcę wiedzieć, kto to taki”.

I tak chodzi, i marudzi: „Któż te jajka tak ubrudził?!

Były myte wczoraj rano!”. „Ale dzisiaj jest Wielkanoc!”

rzekła kurce gospodyni. „Tak tradycja każe czynić,

że maluje się jajeczko, by się stało pisaneczką”.

Dopasuj cienie – zabawa doskonaląca percepcję wzrokową

Dziecko losuje obrazek, a następnie porusza się dowolnie w rytmie piosenki. Na przerwę w muzyce próbuje znaleźć cień obrazka, który wylosowało wcześniej. Zabawę powtarzamy aż wykorzystamy wszystkie obrazki.

Życzenia od zajączka – wykonanie kartki z życzeniami Wykonanie (instrukcja załącznik 6)

Na kolorowych kartkach dziecko rysuje dwoje długich uszu i dwie łapki i wycina je. Uszy przykleja na górze kolorowego kartonika, a łapki – po jego bokach. Na wierzch nakleja biały kartonik i zagina elementy tak, aby go zasłaniały (uszy w dół, a łapki do środka). Na białym kartoniku można narysować pyszczek zajączka lub przykleić oczka i guziczek, a także napisać lub przykleić wydrukowane życzenia. Tak przygotowaną kartkę można włożyć do zaadresowanej koperty i wysłać w ramach życzeń świątecznych do rodziny.

II część Przygotowania zajączków do świąt – rymowana gimnastyka (powtórka z wtorku)

Czwartek / Jajka malowane

rozwijanie orientacji w przestrzeni; doskonalenie

umiejętności rozwiązywania zadań z treścią; kształtowanie poczucia rytmu i słuchu

muzycznego

Matematyczna

muzyczna

Zagadka

 

pisanki” – dowolna forma – małe pomponiki, kulki papierowe itp., pudełko na jajka lub pojemnik na kostki lodu, plastikowa wkładka z bombonierki itp

kartoniki z cyframi i znakami działań (załącznik 7)

 

piosenka Easter Bunny Dance

 

muzyczne jajka - grzechotki (lub wykonane samodzielnie grzechotki z jajek niespodzianek z kaszą/ryżem w środku);

sylweta jaja wycięta z sztywnego kartonu w dużym formacie (około A4) z otworami wykonanymi dziurkaczem dookoła sylwety; (wzór załącznik 8)

kolorowe tasiemki

 

sylwety 6-8 jaj w różnych kolorach (dwa komplety takie same), koszyczek wycięty z papieru x2

I część

Pisanka – zagadka słowna

Dziecko słucha zagadki słownej. Odpowiedź na nią rysuje na kartce.

Na święta Wielkiejnocy przywdziewa barwny fraczek.

W kwiatki, wzorki, plamki albo piękny szlaczek. (pisanka)

Malowane jajka – zabawa matematyczna

Rodzic wypowiada treść zadania, np. Ala miała 4 pisanki w swoim koszyku. Mama dołożyła jej jeszcze 6 pisanek. Ile pisanek ma teraz Ala? Dziecko wykonuje działanie poprzez wkładanie do organizera właściwej liczby „pisanek”, obok układa działanie i wynik z kartoników z cyferkami. Po sprawdzeniu poprawności wykonania zadania rodzic dyktuje kolejne zadanie (może być na dodawanie lub odejmowanie w zakresie 10);

Zajączki – zabawa matematyczna w ruchu

Rodzic rozkłada w różnych miejscach pokoju cyfry od 1 do liczby 10, odtwarza piosenkę „Easter Bunny Dance” , a dziecko porusza się po sali i podskakuje jak zajączek. Na przerwę w muzyce rodzic zadaje proste działanie (na dodawanie lub odejmowanie), a „zajączek” ma jak najszybciej ustawić się w miejscu, gdzie leży wynik działania. Zabawę powtarzamy dowolną ilość razy.

Muzyczne jajka – aktywne słuchanie muzyki

Dziecko otrzymuje dwa muzyczne jajka. Rodzic odtwarza piosenkę „Easter Bunny Dance”. W czasie zwrotek dziecko potrząsa jajkami-grzechotkami w rytmie muzyki w taki sposób, w jaki pokazuje dorosły - np. nad głową / przy prawym uchu / za plecami / uderzają o kolana / itp.,

a w trakcie refrenu powtarzają cały czas ten sam schemat rytmiczny:

trzy razy uderzają jajkami o siebie i trzy razy potrząsają rytmicznie grzechotkami.

II część Pisanka-wyszywanka – zabawa manipulacyjna

Dziecko ma do dyspozycji sylwetę jaja i ma za zadanie wykonać niepowtarzalny wzór, przeplatając przez dziurki kolorowe tasiemki (instrukcja wykonania załącznik 8)

Dodatkowe propozycje w języku angielskim

Colourful Eggs – zabawa językowa

Prezentujemy po kolei sylwety jaj i po angielsku nazywamy kolory wspólnie z dzieckiem. Po

powtórzeniu kolorów rodzic i dziecko siadają naprzeciwko siebie, a sylwety koszyków i jaj układają przed sobą. Między wami ustawiony jest „parawan” np. z książki, tak żebyście nie widzieli siebie i koszyczków. Jedna osoba układa na swoim koszyczku kilka sylwet jajek i wymienia kolory,

np. blue Easter egg, pink Easter egg, orange Easter egg itd. Druga osoba układa w swoim koszyczku te same kolory jajek, które zostały wymienione.

Odstawiamy parawan i sprawdzamy, czy w koszyczkach znajdują się takie same jajka. Następnie zamieniamy się rolami i powtarzamy zabawę.

Easter Bunny Dance” – zabawa taneczna przy muzyce (opis zabawy i tekst piosenkiprzy wtorkowych zajęciach)

Piątek / To, co naprawdę ważne

wdrażanie do uważnego słuchania utworu literackiego; kształtowanie słuchu

muzycznego i poczucia rytmu;

Mowa i myślenie

plastyczna

tekst opowiadania „To, co ważne” (załącznik9)

 

lusterko

 

 

 

żółte kulki z bibuły (dziesięć małych i jedna duża); piosenka „Święta Wielkanocne”, taca

 

 

koszyk

 

 

 

 

 

kartka z bloku technicznego; farby plakatowe; talerzyki papierowe; paski kolorowego papieru ksero; ołówek; nożyczki; klej w sztyfcie (instrukcja załącznik 10)

Część I

To, co ważne” – wysłuchanie opowiadania Agnieszki Borowieckiej (załącznik 9)

Czytamy opowiadanie „To, co ważne” Agnieszki Borowieckiej, a następnie inicjujemy rozmowę i zadajemy pytania: Gdzie w sobotę poszedł Piotruś ze swoimi rodzicami? Co Piotruś chciał kupić na kiermaszu? Dlaczego chłopiec się zgubił i jak się wtedy czuł? Jak Ty zachowałbyś się w podobnej sytuacji? Kto pomógł Piotrusiowi? Co zrobili rodzice po odnalezieniu chłopca? W jaki sposób odwdzięczyli się pani Helenie? Dlaczego pani Helena nie spędziła świąt ze swoją rodziną? Jak myślisz, co jest najważniejsze podczas świąt?

Pokaż uczucia – zabawa parateatralna

Dziecko otrzymuje lusterko. Rodzic opisuje wybraną sytuację z opowiadania, a dziecko próbuje wczuć się w daną sytuację i robi adekwatną do niej minę, np. Piotruś zgubił się na kiermaszu. Nigdzie nie widzi rodziców. / Mama zauważyła, że Piotrusia nie ma obok. Rozgląda się dookoła i nigdzie go nie widzi. / Pani Helenka otrzymała informację od rodziny, że nie przyjadą na święta. / Pani Helenka została zaproszona na śniadanie wielkanocne do rodziny Piotrusia.

Taniec piskląt – zabawa muzyczna

Dziecko trzyma tacę, a rodzic wrzuca na nią małe kulki z bibuły – „pisklaki” oraz dużą – „kwoka”. Podczas zwrotek piosenki „Święta Wielkanocne” dziecko stawia tacę na podłodze i chodzi dookoła niej, włączając się w śpiew. W trakcie refrenu zatrzymuje się, podnosi tacę i potrząsa nią – „pisklęta tańczą”. W momencie, kiedy na ziemię spadnie duża kulka – „kwoka”, rodzic przerywa zabawę, mówiąc, że „pisklęta nie mogą zostać bez opieki”, podnosi „kwokę” i wrzuca ją na tacę. Zabawę należy powtórzyć kilka razy.

Co kupiła mama? – zabawa słowno-pamięciowa

Dziecko wymienia nazwy artykułów, które mama kupiła na kiermaszu świątecznym. Rodzic trzyma koszyk i rozpoczyna zabawę: Na kiermaszu świątecznym mama kupiła cukrowego baranka. - przekazuje koszyk dziecku, które powtarza zdanie i dodaje coś od siebie, np. Na kiermaszu świątecznym mama kupiła cukrowego baranka i babkęznów przekazujemy koszyk do osoby, która będzie mówić kolejna. Zabawa przebiega dalej na tych samych zasadach, aż do wyczerpania pomysłów. Jeśli dziecko będzie miało problem, rodzic może podpowiadać, np. Mama mogła kupić coś kolorowego, coś słodkiego, coś słonego, coś zielonego.

Część II

Wielkanocny koszyczek – wykonanie pracy plastyczno-technicznej (instrukcja załącznik 10)

Wykonanie: Dziecko składa kartkę z bloku technicznego na połowę, po czym rozkłada ją z powrotem. Na jednej połowie maluje barwne plamy za pomocą farb plakatowych. Zamyka ponownie kartkę i dokładnie rozprasowuje ją dłońmi tak, aby jak najlepiej rozetrzeć farbę wewnątrz. Po otwarciu pracy pozostawia ją do wyschnięcia. Na suchej już pracy rysuje ołówkiem kształty pisanek i wycina je. Wypukłą część talerzyka maluje na brązowo.Obrysowuje ołówkiem dno talerza po wewnętrznej stronie, po czym dzieli go na połowę. Rodzic przecina talerzyk wzdłuż linii, po czym nacina symetryczne paski, przez które dziecko przeplata paski kolorowego papieru tak, aby stworzyć szachownicę. Końce pasków przykleja do brzegów koszyczka. Na koniec wkłada do koszyka pisanki i podkleja je od wewnątrz klejem.

Źródła:

- Opracowano na podstawie materiałów z miesięcznika Bliżej Przedszkola nr3.222/2020

- ilustracja pobrana z https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fprzedszkolekleks.pl%2F2017%2F04%2F12%2Fzyczenia-wielkanocne%2F&psig=AOvVaw0msZUSApbl2IPVuNK3ugjR&ust=1586230029757000&source=images&cd=vfe&ved=0CAIQjRxqFwoTCOiwzMrt0ugCFQAAAAAdAAAAABAD 

 

 
 
 
 
realizacja: ARTEH Agencja InteraktywnaARTEH CMS