Tydzień 1 ( 2-5.11) „JAK PRZEKAZUJEMY INFORMACJE „ -zapoznanie dzieci z pracą listonosza -wzbogacenie słownika dzieci o wyrażenia związane z pocztą, -doskonalenie umiejętności uważnego słuchania nauczyciela i kolegów z
grupy -zapoznanie z różnymi formami przekazu informacji -wzbogacenie słownika dzieci o wyrażenia związane z pocztą – rozwijanie wyobraźni plastycznej -utrwalenie słów piosenki -rozwijanie umiejętności rytmicznych -kształcenie słuchu muzycznego -zapoznawanie dzieci z miejscem użyteczności publicznej – pocztą oraz
osobami w niej pracującymi -zwrócenie uwagi na właściwe zachowanie w miejscach publicznych, oraz
bezpieczne poruszanie się po drogach – rozwijanie umiejętności społecznych Tydzień 2 ( 8-12.11) „ DZIEŃ I NOC” – zapoznanie ze znaczeniem
naturalnego i sztucznego źródła światła dla ludzi, roślin i zwierząt -dostrzeganie zdrowotnych walorów snu i odpoczynku -poszerzenie wiadomości na temat pór dnia – rozwijanie logicznego myślenia dzieci – uwrażliwianie na nastrój utworu i określanie jaka jest muzyka:
wesoła, skoczna, smutna, spokojna – kształcenie postawy patriotycznej u dzieci – rozwijanie umiejętności konstruowania wypowiedzi wielozdaniowych na
określony temat – rozwijanie spostrzegawczości u dzieci -poszerzanie wiadomości nt Polski, jej stolicy, flagi, hymnu – kształcenie postawy patriotycznej u dzieci – rozwijanie umiejętności konstruowania wypowiedzi wielozdaniowych na
określony temat – budzenie radości ze wspólnej pracy -kształtowanie umiejętności wypowiadania się nt. treści obrazków i tworzenia dłuższego
opowiadania -interesuje się przyrodą Tydzień 3 ( 15-19.11) „KAPIE, KROPI, MŻY….” -zapoznanie ze zjawiskami atmosferycznymi występującymi jesienią -rozpoznawanie symboli pogody -wdrażanie do wypowiadania się zdaniami -zapoznanie z doborem właściwego ubioru do pogody -kształcenie umiejętności malowania farbami -wdrażanie do zachowania porządku w miejscu pracy – zapoznanie ze zjawiskiem atmosferycznym jesieni – częstymi opadami deszczu – wdrażanie do dłuższego skupiania uwagi na jednej czynności -dostarczenie estetycznych wrażeń – rozwijanie sprawności
manualnych i umiejętności twórczych – utrwalenie pojęć: wysoko, nisko, obok, wyżej, niżej, – rozwijanie zamiłowań do działań twórczych dla dzieci
Tydzień 4 ( 22-26.11) „ DBAMY O ZDROWIE „ – zapoznanie dzieci z przedmiotami,
które chronią przed deszczem – kształcenie umiejętności samodzielnego podejmowania decyzji co do
wyboru materiałów kształtowanie prawidłowej postawy rozwijanie wyobraźni zachęcanie do spożywania warzyw,
kształtowanie zamiłowania do czystości, nawyków higienicznych wzbogacenie słownictwa dzieci o wyrazy związane z higieną -kształcenie czynnych postaw wobec zdrowia własnego